Redinner

JÓ ÉTVÁGYAT - FÉLÁRON!

EMIATT KÖLTESZ TÖBBET, MINT AMIT ELEINTE ELTERVEZTÉL.

Gondolkoztál már azon, hogy miért fordul elő az emberekkel, hogy a bevásárlások során szinte mindig jóval többet költenek, mint amennyit eleinte elterveztek? Legújabb cikkünkben feltárjuk a vásárlás pszichológiáját, és rávilágítunk azokra a sarkalatos pontokra amik miatt gyakran túlnyújtózkodunk, mint ameddig az a bizonyos takarónk ér. 

Először is: mi irányítja a vásárlót?

grocery.jpg

Ár-érték arány? Olcsó vagy akciós? Inkább a jobb minőségű? Becker György fogyasztáspszichológus szerint a vásárlói döntések mögött leginkább a nemek döntési mechanizmusai állnak. Ahogy az élet sok területén, itt is különbözik a nő és férfi agy szerepe. Míg a női agy a reklámok által közvetített információra fókuszál, addig a férfi agy sokkal könnyebben beleeshet a reklámozó gyakorta manipulatív csapdáiba. Azt gondolnánk, hogy az ember racionálisan dönt a vásárlás során: kell, vagy nem kell. Érdekes és érdemes azonban ennél egy kicsit mélyebbre ásni, és előtérbe helyezni az érzelmek és döntés szerepeit. 

Mert minden az érzelmekről szól...

A reklámozók pontosan tudják azt, amit mi kevésbé. Azaz, tisztában vannak a vásárlás mögött húzódó pszichológiával. A korlátlan lehetőségeknek köszönhetően hihetetlen egyszerű egy ötletes és érzelmes reklámfilmmel megnyerni az embert és ezzel együtt a pénzét is, ezáltal a kontroll akarva akaratlanul kikerül a kezünkből, mert elhitetik velünk, hogy szükségünk van az adott dologra. És mi sokszor el is hisszük.

Impulzív kontra kényszeres vásárlás

Biztos veled is előfordult már, hogy hirtelen felindulásból megvettél valamit, majd pár nap esetleg hónap múlva rájöttél hogy... ugye nem kell befejezni, valószínűleg mindketten ugyanarra gondolunk. Az impulzív vásárlás egy gyakori jelenség, melyet főként olyan külső befolyásoló tényezők alakítanak mint a látvány és illat. A kényszeres vásárlásról ugyanez már nem mondható el, mivel emögött már belső faktorok húzódnak meg. Személyiség, neveltetés, érzelmi állapot stb. A kényszeres vásárlás során nem maga a tárgyi szükséglettől vezérelve vásárlunk, hanem a belső állapotunk irányítja a folyamatokat, ennek köszönhetőek a számunkra - bár elsőnek annak tűnő - szükségtelen tárgyak. 

Oké-oké, de lökd már, mi lehet a megoldás?

Ha csak egy kicsit is, de látjuk tehát milyen folyamatok zajlanak le bennünk a vásárlás során. De hogy hogyan tudunk mindezek ellenére, mégis az előre megtervezett keretek között mozogni, és annyit költeni, amennyit eleinte szerettünk volna? Összegyűjtöttünk nektek pár tippet

1) Bevásárló lista avagy az öreg harcos ami mindig a segítségünkre van.

2) Ha teheted, ne bankkártyával fizess.

3) Egyedül és ne korgó gyomorral indulj el.

4) Csak azt amire TÉNYLEG szükséged van.

5) Nézz alaposan körbe. Mondjuk ne csak a szemed elé, hanem egy kicsit lentebb is. Az alsópolc lehet a kakukktojás.

A vásárlás egy bonyolult folyamat, és nem csak a bevásárló kocsi miatt. Tervezd meg előre, és ígérd meg magadnak, hogy nem esel bele a reklámok csapdájába. Szerintünk, ha valami, ez tuti jót fog tenni a pénztárcádnak. 

Gyenes Donát

 

A bejegyzés trackback címe:

https://redinner.blog.hu/api/trackback/id/tr7613832308

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Redinner

Mi a redinner? Egy új platform, ami összekapcsol téged és a közelben lévő éttermeket. Az alkalmazás segítségével könnyedén választhatsz magadnak elérhető távolságban lévő, az ízlésednek megfelelő, kedvezményes áron kínált ételt, mellyel te is hozzájárulsz az élelmiszerpazarlás visszaszorításához.

Friss topikok